Thursday, September 11, 2008

Vaikeaa on terveytensä hoitaminen

Jatkona eiliseen vuodatukseen vielä tämän päivän kommentit.

Lääkäri unohti toimittaa reseptin kun näytelääkkeet loppuivat. Se on sinänsä inhimillistä kun hän soitti vääränä päivänä ja väärään aikaan. En tullut muistuttaneeksi kun koetin kylmiltään muistaa kaikki mitä muistaa piti.

Mutta sitten: Seuraavana päivänä soitin itse ja muistutin asiasta, jotta resepti kirjoitettaisiin sinä ainoana päivänä jolloin asema enää oli auki ennen viikonloppua. Kyseisenä päivänä, kahdeksan minuutin jonotuksen jälkeen kuulin, ettei resepti ollut olemassa vielä vailla kolme iltapäivällä. Ovet suljetaan neljältä.

Tarvittiin siis kaksi soittoa eli muistutusta hoitamattomasta työstä. Asiaa hoiti puhelinkeskushenkilö, joka vain valitteli kiireitä ja reseptien paljoutta ja että lääkäreillä on niin paljon muutakin.

Onko kukaan koskaan kuullut terveysaseman "palveluhenkilöstön" pyytävän mitään anteeksi? Ihan kuin asiakas, joka huomauttaa huonosti hoidetusta työstä tai pahasti pettäneistä aikatauluista tekisi jotain pahaa kun kysyy asiasta.

Tuntuu hieman erikoiselta, että oman terveytensä hoitamista varten on huolehdittava reseptistä ja soitettava siitä kaksi kertaa.

Mitä varten nämä TERVEYSasemat ovat olemassa? Tekemässä terveydestä huolehtimisesta mahdollisimman hankalaa ja ikävää, vai?

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home